Personal Training

Tutustu naisille suunniteltuun PT-palveluun,
joka on jäsenille täysin maksuton.

Tutustu
Viikko 1
pt1aloitus
rpt1suunnittelu
rpt2liikunta
rpt3ravinto
rpt4tavoitteet
pt2kehitys

pt1 aloitus, viikko 1

Henkilökohtaisen treeniohjelman tekeminen sinun tavoitteidesi mukaan

Ensimmäisessä tapaamisessa Personal Trainerin (PT) kanssa määritetään harjoittelutavoitteesi. Tämän pohjalta PT laatii sinulle henkilökohtaisen kuntosaliohjelman. PT käy harjoitukset yksityiskohtaisesti kanssasi läpi, jotta treenisi sujuu turvallisesti.

 

Kehonkoostumusmittaus

Mittaamme myös kehonkoostumuksesi, joka kertoo muun muassa rasvaprosenttisi ja lihasmassasi sekä esimerkiksi sen, onko sinulla vaarallisen paljon vatsaontelon sisäistä rasvaa. Mittauksen pohjalta voimme arvioida myöhemmin onko harjoittelusi ollut tuloksekasta.

rpt1 suunnittelu, viikko 2

Lihaskuntotesti

Ensimmäisessä Ryhmä-PT -tapaamisessa (RPT) sinulle tehdään lihaskuntotesti, joilla selvitetään  lähtötaso tulevaan harjoitusohjelmaasi. Ensimmäisessä RPT-tapaamisessa asetat myös henkilökohtaiset harjoittelutavoitteesi. Tämä auttaa sinua treenimotivaatiosi ylläpitämisessä.

rpt2 liikunta, viikko 3

Tehdään tavoitteiden mukainen viikkosuunnitelma

Toisessa RPT-tapaamisessa suunnittelet Personal Trainerin johdolla tulevien viikkojen harjoitusohjelmasi. Personal Trainer neuvoo ja opastaa sinua siinä, millaista harjoittelusi olisi hyvä olla, jotta saavutat tavoitteesi.

Epäilykset uuden edessä

Monilla on myös pelkoja tai epäilyksiä oman onnistumisen suhteen.  Taustalla voivat vaikuttaa esimerkiksi aiemmat epäonnistumiset painonpudotuksessa tai liikunnallisen elämäntavan omaksumisessa. Toisessa ryhmätapaamisessa käsittelet yhdessä Personal Trainerin kanssa näitä asioita.

rpt3 ravinto, viikko 4

Mitä syödä?

Kolmannessa RPT-tapaamisessa käsitellään ravitsemusta, joka on oleellinen osa tehokasta harjoittelua ja tavoitteidesi saavuttamista. PT on antanut sinulle jo aiemmin ruokapäiväkirjan, jonka täytät tätä tapaamista varten. RPT3-tapaamisen aikana saat tietoa ravitsemuksesta ja analysoit yhdessä PT:n kanssa ruokapäiväkirjaasi. Opit tunnistamaan ruokavaliosi suurimmat ongelmakohdat ja muokkaamaan syömistäsi paremmin tavoitteitasi palvelevaksi.

Myös välipaloilla on väliä

RPT3-tapaamisella tarkastellaan myös syömistäsi aterioiden välillä. PT pyytäkin sinua tuomaan mukanasi tyypillisen välipalasi. Opit millaisia välipalojen ja muiden aterioiden tulisi olla ja miten usein niitä sopii syödä.

rpt4 tavoitteet, viikko 9

Tulosten seuranta ja harjoittelun tehostaminen

Nyt olet harjoitellut noin kaksi kuukautta Personal Trainerin ohjeiden mukaisesti sekä muokannut ruokailutottumuksissasi. Tässä vaiheessa on syytä tarkastella, onko kehityksesi lähtenyt oikeaan suuntaan. Tätä mitataan erityisesti kehonkoostumusmittauksen sekä lihaskuntotestien avulla.

Takaiskut ja muutokset

Jos edistystä ei ole tapahtunut tai se on ollut liian hidasta, tarkastellaan onko ohjelmaa noudatettu ja tehdään harjoitteluun sekä ravitsemukseen  tarvittaessa muutoksia. Personal Trainer kertoo myös kuinka tehostaa harjoittelua, jotta kehityksesi jatkuu alkuinnostuksen jälkeenkin. RPT4-tapaamisessa sinulle varataan myös uusi henkilökohtainen Personal Trainer -aika.

pt2 kehitys, viikko 10

Uudet tavoitteet

Toisessa henkilökohtaisessa PT-tapaamisessa sinulle tehdään uusi kuntosaliohjelma tavoitteidesi ja etenemisvauhtisi pohjalta. PT käy jälleen kanssasi läpi harjoitusten oikeat liikeradat, jotta treenisi sujuu turvallisesti. Uusi harjoitusohjelma on todennäköisesti jo hiukan vaativampi, sillä kuten me kaikki uskomme, olet jo edistynyt melkoisesti siitä kun ensi kerran tapasimme.

Kolmen kuukauden välein maksuton PT-tapaaminen

Tästä eteenpäin sinulla on mahdollisuus varata henkilökohtainen tapaaminen Personal Trainerin kanssa aina kolmen kuukauden välein. Tällöin sinulle voidaan tehdä uusi kuntosaliohjelma päivitetyn tilanteesi pohjalta sekä keskustella muista harjoitteluun ja ruokavalioon liittyvistä asioista.

Huomaathan, että tapaamisviikot ovat viitteellisiä ja voivat hiukan poiketa edellä mainitusta aikataulusta.