Personal Training

Tutustu naisille suunniteltuun PT-palveluun,
joka on jäsenille täysin maksuton.

Palvelu sisältää Ryhmä-PT-tapaamiset eli starttiryhmän
harjoitteluun sekä henkilökohtaiset PT-Host-tapaamiset.

Tutustu
Viikko 1
pt1aloitus
rpt1suunnittelu
rpt2liikunta
rpt3ravinto
rpt4tavoitteet
pt2kehitys

pt1 aloitus, viikko 1

Henkilökohtaisen treeniohjelman luominen sinun tavoitteidesi mukaan

Ensimmäisessä Host-tapaamisessa Personal Trainerin (PT) kanssa määritetään harjoittelutavoitteesi. Tämän pohjalta PT laatii sinulle henkilökohtaisen kuntosaliohjelman. PT käy harjoitukset yksityiskohtaisesti kanssasi läpi, jotta treenisi sujuu turvallisesti.

 

Kehonkoostumusmittaus

Mittaamme kehonkoostumuksesi, joka kertoo muun muassa rasvaprosenttisi ja lihasmassasi sekä esimerkiksi sen, onko sinulla vaarallisen paljon vatsaontelon sisäistä rasvaa. Mittauksen pohjalta voimme arvioida myöhemmin, onko harjoittelusi ollut tuloksellista.

rpt1 suunnittelu, viikko 2

Lihaskuntotesti

Ensimmäisessä Ryhmä-PT-tapaamisessa (RPT) sinulle tehdään lihaskuntotesti, jolla selvitetään lähtötaso tulevaan harjoitusohjelmaasi. Starttiryhmän kanssa asetat myös tarkemmat henkilökohtaiset harjoittelutavoitteesi. Tämä auttaa sinua treenimotivaatiosi ylläpitämisessä.

rpt2 liikunta, viikko 3

Tehdään tavoitteiden mukainen viikkosuunnitelma

Toisessa RPT-tapaamisessa suunnittelet Personal Trainerin johdolla tulevien viikkojen harjoitusohjelmasi. Personal Trainer neuvoo ja opastaa sinua siinä, millaista harjoittelusi olisi hyvä olla, jotta saavutat tavoitteesi.

Epäilyksiä uuden edessä?

Monilla on motivaation ja innon lisäksi pelkoja tai epäilyksiä oman onnistumisen suhteen. Taustalla voivat vaikuttaa esimerkiksi aiemmat epäonnistumiset painonpudotuksessa tai liikunnallisen elämäntavan omaksumisessa. Toisessa ryhmätapaamisessa voit käsitellä yhdessä Personal Trainerin kanssa näitä asioita.

rpt3 ravinto, viikko 4

Mitä syödä?

Kolmannessa RPT-tapaamisessa käsitellään ravitsemusta, joka on oleellinen osa tehokasta harjoittelua ja tavoitteidesi saavuttamista. Saat PT:ltä ruokapäiväkirjan, jonka täytät tätä tapaamista varten. RPT3-tapaamisen aikana saat tietoa ravitsemuksesta ja analysoit yhdessä PT:n kanssa ruokapäiväkirjaasi. Opit tunnistamaan ruokavaliosi suurimmat ongelmakohdat ja muokkaamaan syömistäsi paremmin tavoitteitasi palvelevaksi.

Myös välipaloilla on väliä

RPT3-tapaamisella tarkastellaan myös syömistäsi aterioiden välillä. PT pyytäkin sinua tuomaan mukanasi tyypillisen välipalasi. Opit millaisia välipalojen ja muiden aterioiden tulisi olla ja miten usein niitä sopii syödä.

rpt4 tavoitteet, viikko 9

Tulosten seuranta ja harjoittelun tehostaminen

Nyt olet harjoitellut noin kaksi kuukautta Personal Trainerin ohjeiden mukaisesti ja muokannut ruokailutottumuksissasi. Tässä vaiheessa on syytä tarkastella, onko kehityksesi lähtenyt oikeaan suuntaan. Tätä mitataan erityisesti kehonkoostumusmittauksen ja lihaskuntotestien avulla.

Katse tulevaisuuteen

Jos edistystä ei ole tapahtunut tai se on ollut liian hidasta, tehdään harjoitteluun ja ravitsemukseen tarvittaessa muutoksia. Personal Trainer kertoo myös kuinka tehostaa harjoittelua, jotta kehityksesi jatkuu alkuinnostuksen jälkeenkin. RPT4-tapaamisessa sinulle varataan myös uusi henkilökohtainen Personal Trainer -aika.

pt2 kehitys, viikko 10

Uudet tavoitteet

Toisessa henkilökohtaisessa PT-Host-tapaamisessa käydään läpi, mistä lähdit liikkeelle ja mihin olet päätynyt. Jotta tietäisit, mihin jatkaa, sinulle tehdään uusi kuntosaliohjelma tavoitteidesi ja etenemisvauhtisi pohjalta. PT käy jälleen kanssasi läpi harjoitusten oikeat liikeradat, jotta treenisi sujuu turvallisesti. Uusi harjoitusohjelma on todennäköisesti jo hiukan vaativampi, sillä – kuten me kaikki uskomme – olet jo edistynyt melkoisesti siitä kun ensi kerran tapasimme.

Kolmen kuukauden välein maksuton PT-Host-tapaaminen

Tästä eteenpäin sinulla on mahdollisuus varata henkilökohtainen tapaaminen Personal Trainerin kanssa aina kolmen kuukauden välein. Tällöin kuntosaliohjelmasi voidaan päivittää ja saat mahdollisuuden keskustella muista harjoitteluun ja ruokavalioon liittyvistä asioista.

Huomaathan, että tapaamisviikot ovat viitteellisiä ja voivat hiukan poiketa edellä mainitusta aikataulusta.

Kaipaatko lisäbuustia?

Onko edellisestä harjoittelukerrastasi kulunut pidempi tovi? Kaipaatko lisätukea, säännöllisempää liikuntarytmiä tai uutta motivaatiota?

Buusti-ryhmä on suunnattu heille, jotka ovat olleet asiakkaina vähintään kuusi kuukautta ja joiden harjoittelu kaipaa uutta vauhtia. Buusti-ryhmä kokoontuu neljä kertaa harjoittelemaan yhdessä, luomaan terveellisempää elämäntapaa ja käymään läpi mieleen ja harjoittelumotivaatioon liittyviä seikkoja.

Kuulostaako tämä sinun jutultasi? Voit ilmoittautua Buusti-ryhmään sähköpostitse hanna.jokinen(a)elefit.fi.